רבנים ומהנדסים מתריעים: בעיות יחודיות לבנינים רבי קומות

נושאים חשובים נוספים שהועלו במהלך המפגשים הם דלתות אוטומטיות, מערכות אינטרקום, מצלמות אבטחה, מתקני אזעקה, מחסומים חשמליים, סילוקיות, משאבות ומטחנות ביוב ומתקני דחיסת וסילוק אשפה. לגבי כל הנושאים האמורים ניתנו הסברים מפורטים על השאלות ההלכתיות שהן מעוררות, לצד הפתרונות האפשריים
שלום בידרמן 1 Comment on רבנים ומהנדסים מתריעים: בעיות יחודיות לבנינים רבי קומות

בשורה ארוכה של כינוסים ומפגשים עם עשרות רבנים ומורי הוראה מחוגים שונים, שהתקיימו בשבועות האחרונים במספר מקומות, עוררו רבני ומהנדסי המכון המדעי טכנולוגי להלכה על הבעיות ההלכתיות המורכבות הקיימות בבניני מגורים רבי קומות, אשר חובה לתת עליהם את הדעת טרם אכלוסם

נושאים חשובים נוספים שהועלו במהלך המפגשים הם דלתות אוטומטיות, מערכות אינטרקום, מצלמות אבטחה, מתקני אזעקה, מחסומים חשמליים, סילוקיות, משאבות ומטחנות ביוב ומתקני דחיסת וסילוק אשפה. לגבי כל הנושאים האמורים ניתנו הסברים מפורטים על השאלות ההלכתיות שהן מעוררות, לצד הפתרונות האפשריים
20:43
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף במרחב ממנו בוצעו שיגורים לגליל | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורה ארוכה של כינוסים ומפגשים עם עשרות רבנים ומורי הוראה מחוגים שונים, שהתקיימו בשבועות האחרונים במספר מקומות, עוררו רבני ומהנדסי המכון המדעי טכנולוגי להלכה על הבעיות ההלכתיות המורכבות הקיימות בבניני מגורים רבי קומות, אשר חובה לתת עליהם את הדעת טרם אכלוסם.

עם אכלוסם לאחרונה של פרוייקטים רבים במרכז ירושלים ובמקומות אחרים המיועדים לציבור החרדי, הבנויים כמגדלים גבוהים של עשר קומות ומעלה, יזמו רבני הסביבה את מפגשי ההתייעצות עם רבני ומהנדסי המכון.

במהלך המפגשים הללו התריעו רבני המכון על בעיית השימוש במשאבות מים, שמטרתן להגביר את לחץ המים במבנים שמעל חמש קומות. המשאבות הללו מופעלות באופן ישיר ע"י הצרכנים דיירי הבנין המשתמשים במים, כך שכל פתיחת ברז בשבתות ובחגים עלולה להפעיל מידית את המשאבות.

במקביל הציגו מהנדסי המכון את הפתרונות המהודרים המוצעים ע"י המכון המדעי טכנולוגי להלכה, בראשותו של רבי לוי יצחק הלפרין, לביטול מוחלט של כל השפעה שהיא על הפעלת המשאבות, באמצעות מנגנון מיוחד של "פורק לחץ" שפותח על ידם, המאפשר למשאבות לעבוד ברציפות בתדר קבוע ולרוקן את יתרת המים שאינם בשימוש לתוך בריכת המאגר, כך שהשימוש במים ופתיחת ברזים מותר לכתחילה ללא כל חשש.

ציבור הרבנים משתתפי הכינוסים הופתעו מאד לשמוע על חומרת הבעיה, שמחוסר ידיעה נכשלים בה הרבה בכל שבת ושבת, והודיעו כי יעוררו על כך את דיירי הפרוייקטים רבי הקומות הסרים למשמעתם, ויקראו להם להזדרז להתקין את ההתקנים המיוחדים שבאישור המכון המדעי טכנולוגי להלכה, הפותרות לחלוטין את כל הבעיות.

כמובן שבמסגרת המפגשים הועלו גם נושאי מעליות השבת, והוסכם פה אחד על דעת כולם כי בריכוזים חרדים לא ניתן להשתמש אלא אך ורק במעליות שבת שנבנו בהתאם להנחיות המכון המדעי טכנולוגי להלכה, בראשות הגרל"י הלפרין, אשר בהן בלבד נפתרות לחלוטין כל מכלול הבעיות הקיימות, הן הידועות והנראות לעין כל והן שאינן נראות, החל מההשפעות על דלת המעלית בכניסה, דרך ההשפעות הישירות על מתקני השקילה הדיגיטליים שברצפת המעלית וכל ההשלכות שבעקבותיהם, וכלה במאות הפעולות החשמליות הנעשות בפיר המעלית כתוצאה מכובד הנוסעים ומשקלם.

רבני ומהנדסי המכון הסבירו למשתתפים בהרחבה רבה את קשת הבעיות והשאלות ההלכתיות המורכבות הכרוכות בשימוש במעליות אחרות, ואת הפתרונות המהודרים המוצעים על ידם לכל אחת מהבעיות, אשר נעשו בעצה אחת עם גדולי פוסקי הדור האחרון, וביניהם מרנן ורבנן הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, הגאב"ד הגרי"י וייס זצ"ל והראשל"צ הגר"ע יוסף זצ"ל, וזכו להסכמתם ולאישורם המלא.

הרבנים ומורי ההוראה שהשתתפו במפגשים האמורים הביעו את פליאתם הרבה על אותם שמשתמשים בשבת במעליות אחרות, שאין בהן את פיקוד השבת של המכון המדעי טכנולוגי להלכה, למרות הבעיות החמורות שאינן נפתרות כלל.

נושאים חשובים נוספים שהועלו במהלך המפגשים הם דלתות אוטומטיות, מערכות אינטרקום, מצלמות אבטחה, מתקני אזעקה, מחסומים חשמליים, סילוקיות, משאבות ומטחנות ביוב ומתקני דחיסת וסילוק אשפה. לגבי כל הנושאים האמורים ניתנו הסברים מפורטים על השאלות ההלכתיות שהן מעוררות, לצד הפתרונות האפשריים.

הצד השוה לכולם הוא שיש לתת את הדעת לכל שורת הבעיות הללו כבר בשלב התכנון והבניה, כאשר היערכות מוקדמת מבעוד מועד חוסכת הרבה הוצאות מיותרות, עגמת נפש וסבל רב לדיירים.

באותן הזדמנויות של המפגשים החשובים ביקשו ציבור הרבנים לשמוע גם על בעיות השימוש במקררים בשבת ועל התקני השבת המהודרים של המכון המדעי טכנולוגי להלכה. רבני ומהנדסי המכון פרסו בפניהם בהרחבה את כל הבעיות שהיו בעבר ואת הבעיות היחודיות הנוספות שהתעוררו לאחרונה במקררים החדישים, אשר מבין כותלי המכון כבר מתריעים על כך תקופה ארוכה. במקביל, הוסבר היטב כיצד פיקודי השבת של המכון נותנים מענה ופתרון מושלם לכל אחת מהבעיות.

בפני הרבנים הוצגה הרשימה המלאה והמעודכנת של דגמי המקררים שבאישור המכון, הכוללת בתוכה קרוב למאה דגמים חדישים ויוקרתיים, מתוצרתן של מיטב החברות המובילות ברחבי העולם. פיקודי השבת שבאישור המכון מובנים מלכתחילה בתוך כרטיס הפיקוד של המקררים, והם מותאמים מראש ע"י היצרנים – בהתאם להוראות המכון והנחיותיו – לכל פונקציה ולכל אלמנט הקיימים במערכות המקרר. באופן זה מקבלים הלקוחות, ללא כל תוספת תשלום, מקרר עם פיקוד שבת מותאם ומושלם, שניתן להשתמש בו לכתחילה ללא כל הגבלה, ואינו גורם שום נזק למערכות המקרר ולא מקצר את אורך חייו.

לבקשת הרבנים המשתתפים הוסבר להם גם על הבעיות ההלכתיות הקיימות בשימוש במדי מים דיגיטליים. רבני ומהנדסי המכון הציגו בפניהם את פעילות המכון המסועפת בנוגע לכך, בשני העשורים האחרונים, כאשר הם היו הראשונים להתריע על כך כבר בשלב ראשוני, כשהיצרנים ותאגידי המים החלו בתכנון מדי מים מסוגים אלו, והם נערכו יחד עמם לייצר מדי מים מיוחדים, בהתאם להנחיות המכון ובאישורו, שמאפשרים לשומרי שבת מקדשי שביעי את השימוש בהם לכתחילה ללא כל חשש.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זהירות – הם מסתמכים במקררים על שורת 'היתרים' מפוקפקים!
    רק ההתקן של "משמרת השבת" אושר ע"י כל גדולי ישראל!!